Kundeservice

HVILKEN GARANTI TILBYDER FEMILET?

Femilet leverer produkter af høj kvalitet til en attraktiv pris. Vi garanterer, at alle leverede produkter opfylder de gældende kvalitetskrav. For de leverede produkter gælder den lovpligtige garanti. Lovpligtig garanti betyder, at et produkt skal leve op til det, som forbrugeren med rimelighed kan forvente. Hvis klagen er berettiget, dækker Femilet alle omkostninger (inklusive forsendelsesomkostninger).

I følgende tilfælde gælder garantien ikke:

  • Produktet er beskadiget som følge af forsæt eller forsømmelse
  • Almindelig slitage ved brug
  • Beskadigelse som følge af manglende eller ukorrekt overholdelse af vaskeanvisninger

Klage over et onlinekøb

Har du en klage over et produkt købt online? Kontakt da venligst vores kundeservice. Send venligst også billeder af problemet, så vi kan give dig et svar hurtigst muligt.

Klage over et butikskøb

Har du købt produktet i en af vores butikker? Så kan du besøge en Femilet-butik for at få din klage vurderet. Det behøver ikke nødvendigvis at være den butik, hvor du har købt produktet, da alle Femilet-butikker kan hjælpe dig. Vores medarbejdere i butikkerne har mange års erfaring og kan vurdere klagen korrekt. Bemærk venligst, at den vurdering, der foretages i butikken, vil blive understøttet af vores kundeservice.

Garanti

Vores leverandører opererer med en bytte- og returfrist på 3 måneder ved alvorlige reklamationer. For Femilet gælder følgende:

Ifølge den danske købelov har du ret til en 2-årig garanti. Det betyder, at du som kunde har ret til at indgive en klage inden for disse 2 år.

Efter disse 2 år er det ikke længere muligt at indgive en klage. De to års lovpligtige garanti træder i kraft fra det øjeblik, du har købt produktet.

Bevisbyrde

Fra 1. januar 2022 er reglen om formodning i den danske købelov udvidet, så den gælder i op til et år for vores produkter, der er købt efter 1. januar 2022.

Dette betyder, at hvis der opstår en mangel inden for det første år efter levering, antager den danske købelov generelt, at manglen var til stede på leveringstidspunktet.

Mangel, der opstår 12-24 måneder efter levering

Hvis manglen opstår mere end 12 måneder efter levering, skal forbrugeren bevise, at manglen eller årsagen til den allerede var til stede, da produktet blev leveret, og at manglen derfor er omfattet af reglerne i den danske købelov.

 

Var denne artikel en hjælp?

2 ud af 6 fandt dette nyttigt

FAQ